lördag 25 april 2009

....tuff tuff.. Nu åker jag museéjärnväg

...tuff tuff.. Nu åker jag museéjärnväg (spårvagn) till Willys för att storhandla mat och andra förnödenheter, som till exempel toapapper och tacoskal med idiotisk palmolja. Det finns inte några alternativ till palmoljan, så jag får väl leva med det till Aftonbladet gör ett reportage om det och en stressad Santa Maria-vd gråter ut i Nyhetssoffan om "jag visste inte att de (vi) använde palmolja och vi (de?) ska genast sluta med det!"
Hur kom jag in på det sidospåret förresten? Nu står jag på station Marklandsgatan och undrar vad fan Västtrafik håller på med. Skyltarna visar avgångstider som är helt uppåt väggarna. Enligt tidtabellen kommer min vagn (8an) om 1 minut, skylten säger 11.. Jag hoppas att tidtabellen får rätt! Over and out..

1 kommentar:

Emma S sa...

Hjälp, jag hade ingen aning att du lade ner SÅ mkt energi på att höra allt som sades. Inte undra på att jag fick berätta om samma sak fem ggr :D
Men kul var det! Nu kommer jag nog fortsätta läsa din blogg. Kram kram /E