lördag 11 april 2009

Jag kommer ihåg en gång när jag var lite

Jag kommer ihåg en gång när jag var liten och fick blodpudding till middag. De sa att det skulle smaka gott och att jag skulle gilla det, men då ljög dem tyvärr. Jag förstår inte varför det finns som ett alternativ, att äta blodpudding. Eller varför det HETER blodpudding? Det har väl med blodet och puddingen att göra, antar jag. Men jag hajar inte varför man inte kunde ha valt ett bättre namn. Det är som att kalla varmkorv för bajskanal-färs, eller julskinka för julröv.
Idag har jag varit på två olika fikor. Först träffade jag Christoffer inne på Rockhouse där det var CD-rea. Jag hittade två skivor som jag ville ha, men kunde inte bestäma mig för vilken, så det blev ingen. Sen åt vi glass i solen och gick ända till Vasaplatsen. Sen åkte jag hem med treans spårvagn och funderade en stund om jag inte bara skulle sitta kvar på vagnen, men jag kom på att jag var svimfärdig så jag klev av hemma. Då ringer Phoenix och vill fika/prata. Så vi tar en långpromenad genom centrala byn. Jag köper en Cola på Hemköp som jag sitter och smyger med på Café whatever i Vasastan.
Imorgon ska jag ner till Halmstad och 'fira' påsk med mina trasiga vänner och familj. Det ska faktiskt bli kul. Sen ska jag göra ett roligt jobb för TV-whatever på måndag och ta sista tåget hem till Göteborg på kvällen där. Det blir en ganska fullmatad helg med andra ord. Frågan är bara vad jag ska göra på självaste påskafton, eftersom mamma ska iväg och vännerna har, lite halvsnyggt, deklarerat att de har planer just då. Vi får se. Vi får se. Nu orkar jag inte mobilblogga mer, so this is goodnight!

Inga kommentarer: