onsdag 22 april 2009

Jävla fittdag

Eller kuk kanske. Jag fick en tillrättavisning av Stina på Göteborgsposten en gång, hon gillade inte att jag skrev "fitt" med en negativ mening. Så jag säger kuk också, för att utjämna lite.

Idag har i alla fall varit en jävla skitdag. Jag har ju varit ledig och inte behövt gå upp tidigt för att åka till jobbet, men ändå tvungen att gå upp tidigt eftersom jag skulle tvätta klockan 7. Det var dumt, för jag var så himla trött när jag vaknade, strax efter klockan 7.
Men jag slängde ihop lite tvätt och letade upp tvättmedel, som av någon anledning stod på sin plats i städskåpet för en gångs skull.

När jag kommer tillbaka till lägenheten så är jag fortfarande trött och vädret lockade inte direkt till frukost på något café, så jag vispade ihop lite bananer och branflakes och mjölk i en skål och satt och tittade på Nyhetsmorgon en knapp timme. Sen ut i tvättstugan igen, hängde upp trasorna och fyllde en torktumlare och gav blanka fan i miljön.
Sen var jag faktiskt en duktig kille och torkade av tvättmaskinerna och sköljde ur tvättmedelsfacken, eftersom de var fulla med gammalt tvättmedel och sköljmedel. Sånt där är nog ganksa sällsynt, att en ung singelkille står och gör MER än vad som förväntas av honom i ett gemensamt utrymme sådär.

Sen var det två timmars sömn som gällde och jävlar i lådan vad jag sov gott, men vaknade tio i 11 och var återigen sådär komiskt trött. Jag fick liv i mig själv efter några minuter och tömde tvättmaskinerna.
Sen visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på, med min lediga dag, så jag satte mig, som på gammal slentrian på en spårvagn in till stan. Jag skulle kolla in lite smådatorer, ni vet netbooks eller vad de nu heter. Minilaptop? Hur som helst, så glömde jag det, eftersom jag ägnade min tid åt att ägna mig åt relativt meningslösa telefonsamtal med olika människor , och jag åkte hem med insikten att jag inte fått något vettigt gjort över huvud taget.

Och sen kom bomben.
Jävlar också, vad sur jag blev.
Jag har ju suttit och sett fram emot att få lön för den här månaden och dessutom mina betalda semesterdagar nu på fredag. Då slår det mig att jag jobbar på timmar den här månaden och de (SVT) vet ju inte hur jag har jobbat förrän jag lämnar in min tidsrapport den sista april. Med andra ord kan jag kyssa lönen farväl den 25:e. Jag får några tusen för mina sparade semesterdagar, men de räcker ju inte så långt. Ljusglimten i det svarta hålet här, är att jag betalade in två hyror förra månaden, så jag slipper att betala in det i alla fall. Men både mobiltelefonräkningen och Skatteverket lär äta upp den stora delen av mina pengar som jag får ut den 25:e. Sen lär A-kassan börja tjura eftersom jag kommer att få betalt av SVT i maj istället.

Lovely. Jag kan knappt bärga mig!

Så jag mulnade till lite innan och det hjälpte förvisso att täa lite pasta till lunch, och sen somnade jag i soffan i en timme, framför Simpsons och vaknade, återigen svimfärdig.
Jag förstår inte vad det har varit för jävla dag idag, igår var ju så toppen!

Nåja. Imorgon ska jag jobba igen, då kanske allting känns bättre.

Har ni inget roligare för er och vill göra en medmänniska glad; sätt in några miljoner till mig på mitt bankgiro: 5595-8599
(helt seriöst faktiskt!)

Nu ska Jonas titta sig omkring och se om jag inte skulle kunna ta och sälja något på Blocket.se för att få in lite extra cash. Cash is king!

Katching, Tingeling!

Inga kommentarer: