torsdag 16 april 2009

Nära skuter ingen hare

Den här mannen är 28 år gammal. Han har ett eget företag och ett förstahands hyreskontrakt. Han har en treårig gymnasial mediautbildning. Han har 8 års erfarenhet som TV-fotograf. Han har över 600 vänner på Facebook. Han äger en snabb dator och en 3G-kompatibel mobiltelefon. Han har ett B-körkort och får backa med släp i bland annat Malmö. Han får ta ett smslån, handla på IKEA, åka spårvagn, gifta sig i vissa kyrkor, spola tillbaka VHS-kasseter och ringa Fröken ur.

MEN!

Han får inte under några som helst omständigheter* lämna blod.

Anledningen är att han i sitt liv har haft sex med en annan man och då är det förbjudet enligt lag att lämna blod till sjukhus och blodcentraler. Det spelar ingen roll om det så är kungen som ligger där, eller en större katastrof och man efterlyser blodgivare på radion. Han får ändå inte lämna blod.

*Det finns ett litet hopp dock. Om han inte utsätter sig för ett "risktillfälle" på sex månader, så får han lov att lämna blod.

Well. Ärligt talat, så duger inte det för mig. Det ska vara allt eller inget. Jag tänker inte leva i celibat i väntan på någon katastrof där man behöver mitt blod. Sorry.

Men om det sker någon stor olycka och man efterlyser blodgivare, så ska jag glatt ringa upp och fråga om de kan vänta i sex månader med sina akuta operationer, så kan de få lite blod av mig.. Jag lovar!

1 kommentar:

Unknown sa...

bara läsa fejjan för en längre utläggning ;)