onsdag 22 april 2009

Ett par tankar innan jag somnar

Okej, jag har just gått och lagt mig, men jag måste ändå skriva ner en konstig grej jag kom på när jag läste Rocky på toan
(ja ja, men jag är väl vuxen och gör som jag vill i min egen lägenhet..?).

Jo, jag kom på att det händer ganska ofta att jag tittar på ett TV-program som jag har sett tidigare, eller som nyss, läser i en bok för miljonte gången, och då VET jag att det kommer ett kul skämt, eller en rolig punchline och då garvar jag inte förrän jag sett eller hört skämtet.

Ett fenomen som jag kan störa mig på när jag är på bio är när någon av (alla) ungjävlarna garvar högt åt skämtet när det står i textremsan, 4-5 sekunder innan Jim Carrey, eller vem det nu är, ens har öppnat munnen.

Jag tänkte på en annan grej när jag satt där i godan ro.
Ni vet, precis som jag, att vi alla måste sänka ner oss till en toalettstädares nivå, med jämna mellanrum. Att städa toaletten är inte någons favorithobby, skulle jag tro, men det måste göras, helst innan alkisarna och uteliggarna knackar på för att klaga över lukten från din lägenhet.

Jag tänkte bara berätta hur jag brukar göra; jag tar loss locket och sen ger jag hela toalettstolen en omgång med duschhandtaget.
Lätt som en plätt, och lite Ajax i kröken och spola rent sen är det klart! Det finns ingen poäng i att ägna allt för stor uppmärksamhet på en så tråkig syssla.
Att ligga och gno eller att bära ner hela stolen genom byn till bäcken och skrubba med såpa hela dagen. Nej, jag är en effektiv man, ser ni!

Och nu ska jag äntligen sova. God natt!

Inga kommentarer: