söndag 5 april 2009

En sväng förbi Gärdet


Ja här sitter Peter och Sebbe och tittar på TV i soffan. Det är mer regel än undantag. Efter att ha bjudit mig på pasta och lyssnat intresserat på hur det var på fotbollsmatchen innan.

De har en ganska fin utsikt från balkongen där på Gärdet, men de trivs inte så bra i området och de kan man ju förstå, det vimlar inte direkt av sköna personer som på Södermalm, där de bodde förut. Istället sprätter det runt brats och tråkiga kärringar som handlar på Fältöversten, Stockholms näst fulaste hus. De ska snart flytta och det tror jag nog att de gör rätt i.

Här står jag och väntar på Västerhaningetåget på Södra station, det är lite småkyligt ute.
Nu blir det raka spåret ner till Skogås där jag ska ta det väldigt lugnt med min syster och hennes familj ikväll.

Inga kommentarer: