lördag 28 mars 2009

öööf auer

Oj oj, det där korv med moset tog lite musten ur mig innan och jag töntsov till, alldelles nyligen. Det var väldigt skönt, men ändå jobbigt, för nu är det ju mörkt ute och det känns som en mellansöndag. Och tåget har väl gått vad det gäller att bli inbjuden till någon som helst kvällsaktivitet också.
Också är det ju Earth Hour om någon timme. Bra! För jag gillar masspsykoser av det här slaget.
Om det kan innebära att en miljard människor får lite bättre samvete, även om de kör runt i stadsjeepar och äter buffalo wings från Holland alla andra dagar på året, så är jag nöjd.

Själv drar jag mitt strå till stacken all annan tid på dygnet och året. Jag sorterar fan i mig kapsyler och ketchupflaskor och sköljer varje mjölkpaket med 80 liter prima varmvatten några gånger i veckan. Sen åker jag spårvagn och köper inga dyra och miljöfarliga cd-skivor utan istället laddar jag hem så att Lars Winnerbäck och Jocke Berg tvingas dricka fattig Sofiero istället för Staropramen.
Men det är klart att jag släcker klockan 20:30 för jag kommer ändå inte vara hemma då.
Inga problem.
Det största problemet, som kanske inte så många har tänkt på, är att alla stackars pressfotografer ska springa runt i en timma och ta bilder på något som inte syns, stackarna. Och de får inte använda någon blixt, för det är ju fusk, för de har ju laddat den med nätström?
Eller är det okej att använda blixten om den är laddad med ström från INNAN 20:30? Det kanske inte bryter mot reglerna.

Och hur många inbrottstjuvar kommer inte att hamna i trubbel när de knäcker sig in genom en olåst dörr till en medelklassvilla i Askim eller Huddinge och där står hela familjen leker "små grodorna" och ser lika förvånade ut som tjuvarna, som bara "vafan har ni släckt för, när ni är hemma?" varpå familjefadern säger "Hahaha, läser du inte på mjölkpaketen?"

För att underlätta för alla tidningar och TV kanaler, så kan ni ta en bild här nedan för att illustrera hur det kommer att bli om typ en timme. Peace!


foto: Jonas Danielsson

Inga kommentarer: