måndag 16 mars 2009

För sent för fredag?

Hej där. Välkommen till min "nya" blogg. För er som inte har läst min blogg förrut, så kan ni göra lite research bland mina gamla inlägg. De finns bevarade på Metrobloggens instabila servrar. Jag har nu bytt bloggtjänst, eftersom det var totalt hopplöst att få något vettigt bloggande gjort på Metrobloggen, när sidan kraschar och strular och ligger nere, om vartannat. Ibland så strulade den och låg nere samtidigt, faktiskt.
Hur som helst.
Nu skriver jag här, en sen söndagnatt, när jag borde ha gått och lagt mig för någon timme sedan. Jag präntar lite om fredagens bravader. Och vi börjar med TV-inspelningen av Andra Avenyn som jag jobbar på. Och som egentligen är nedlagd för den här gången.
Eftersom manus och regi hade misstolkat varandra, eller vafan det nu berodde på, så fick vi släpa tillbaka lite bilar, bygga ihop kameran och väcka platschefen och bege oss ut till en hästhage i Torslanda för att spela in en scen som redan var inspelad.

Det gör väl inte så mycket egentligen för just nu jobbar vi annars bara i studion med att plocka ner rekvisita och teknik. Och, enligt rådande SVT-praxis, dricka kopiösa mängder kaffe och "kolla mailen" hela dagarna.

Jag bränner av lite bilder här, från fredagen:

Här står Kurt "Kurtan" Berggren och zoomar och pannar och tiltar samtidigt, och undrar varför det inte är någon skärpa. Det beror på att B-fotografen roar sig med att ta nidbilder av sina kära teammedlemmar.
Fantastiska Sara, som är scripta. Hon kommer från Iran och kan få alla dina onda fördommar om Iranier att flyga all världens väg!

Shahrzad och JAG, kan ni tänka er? Sötaste sminkösen och B-fotografen.. Jag ser lite dope ut..
Anneli, Finn-Folke och Emelia. En attributör, en manusförfattare och en kostymör. Men bara en av dem får vara med i eftertexten. 3 gånger per avsnitt dessutom. Det är inte illa!..

Marie Liljenor är en soft böna. Hon jobbar vanligtvis som någon sorts chef på AA, men fick hoppa in som first assistant director i hästhagen.


Här står Ken Olsson, en störtskön ljudtekniker som jag är skyldig fem Noskapin, och dem ska han få tillbaka imorgon. Alltså idag, måndag.

Lite senare blev det eftermiddag och jag gick hem, samma väg som jag brukar. Och eftersom det var ganska varmt under eftermiddagen så hade mycket av snön smält. Man kan ju göra en enkel jämförelse som här: En bild från fredag eftermiddag på Slottsberget.

Samma plats, ett dygn tidigare. Snön stannar inte länge i Göteborg. Vettigt nog.



Och eftermiddag blev ganska fort kväll. Jag hade stämt träff med Daniel "Mini" Johansson, som är en kär gammal barndomsvän och som just nu jobbar som ljustekniker på Sissela Kyles show "Dina dagar är räknade". En fantastisk enkvinnasföreställning. Ja, Sami Al Fakir är i och för sig med på ett hörn också, men det är Sisselas show, till 92%.


Jag kom till Mini's hotell, Park Aveny och vi gick runt bland en miljard dörrar tills vi hittade poolrummet i bottenplanet. Vi lyckades få varsin öl av några andra som var där och så slank vi ner våra utarbetade men väldigt väldigt vältränade kroppar i vattnet och där satt vi säker i en timme och blev till russin. Sen tröttnade vi på att hade fantastiskt behagligt och skönt, så vi drog vidare, åt lite panini på Fröken Olsson och drack varsin öl till. Det kändes konstigt att dricka en öl på ett café sådär, där man äter frukost andra dagar. Men det gick bra. Sen pep vi ner till Gossip med Sigge, en legend inom Göteborgs gayvärld. Där skulle man tydligen bjuda mig på mer öl så att jag, med största sannolikhet skulle missa tåget till Halmstad på lördagen.. Men mer om det blir det.. imorgon! Nu måste Jonas sova lite :-)

"Vi kan väl åka till våningen där de har en stor guldklocka?" Hahahaa!


[edit 090706: Här fuskar jag lite och slänger in en banner som jag ska ha som ny header.]


Inga kommentarer: