torsdag 19 mars 2009

Fet mjölk!


Äsch, vafan, tänkte jag ikväll och gick över gatan till "Majornas livs och tobak" vilket i sig är ganska motsägelsefullt...
Hur som helst, jag skulle köpa en liter mjölk, och de är lite luriga i den där livsbutiken för rätt som det är så har de inte ett skit av det man kom för att köpa. Ingen veckohandel där direkt, men det funkar om man ska in på en redbull eller ett kexchoklad med ett bästföredatum som har försvunnit sedan länge.
Det första som händer är att jag ser en tjugolapp ligga på golvet, perfekt. Jag gick alltså med 9 kronors vinst. Det är nu jag ska springa runt av glädje och "skjuta" i luften med fingrarna och skricka YALALALAAAAA! Men jag hejdade mig lite.
Gick till mjölkkylen och letade efter mellanmjölken och hittade det där paketet som ni ser på bilden. Anledningen till att det är svart, var dock inte att bästföredatumet har passerat... öhh.. bästföredatum?
Nej, det är en kampanj för Earth Hour, som innebär att alla människor på jorden ska vara helt el-oberoende under en timme den 28 mars. Lite häftigt om många ställer upp på det..?

Tidigare idag har jag och Shahrzad fortsatt vårat blowjob... Ja, vi sprutar luft på en massa stora strålkastare av 5kw, 2kw, 1kw och 650watts modellerna. Anledningen till det är att de ska lämnas tillbaka till SVT (SoVjeT) nu när Andra Avenyn inte spelas in längre.
Det rör sig om kanske 2-300 lampor som ska putsas, luftblåsas och paketeras på lastpallar och staplas i förråd. Kul med lite hjärndött logistikarbete! Det krävs ju inte direkt att du är rymdforskare för att sätta en lastpall på en annan. Tur det...

Tidigare i afton var jag på en fika med Robert, som jag inte riktigt vet om jag får kalla för Robban, men jag ska testa! Hahaha.
Nu ska jag kisa på Seinfeld och bara avslutningsvis tipsa om programmet "Stockholm-Arlanda" som går på torsdagar klockan 20 (försent nu alltså..) på TV3. Sjukt bra TV!

Nån som känner för en bärs i helgen förresten? Holla!!

Inga kommentarer: