söndag 29 mars 2009

En massa timmar hit och dit.

Igår var det ju Earth Hour, som ni säkert lade märke till, men glömde bort.
Själv så jävlades jag lite med min hemförsäkring, tände ett ljus i fönstret och släckte allt annat och åkte hemifrån. Jag hade planer på att ta bilder när Avenyn släcktes ner, men når j ag kommer fram, fem minuter innandet ska släckas, så släcks gatan och jag står där med knäpplåset till kameraväskan och svär.
Jag fick lite roliga bilder ändå, men det är ju, som sagt, inte världens enklaste att ta en bild av något som är mörkare än vanligt.

Lång slutartid, is the shizzle.

Senare dundrade Wiberg in genom ytterdörren med magkatarr och några danska smuggelöl som vi drack upp och tittade på Bill Maer's standup, tills vi blev sugna på att åka spårvagn igen och ner på Avenyn, där det var ljust igen, och vi letade upp Foajébaren där vi precis missat en Titiyo-spelning, dumt nog. Men vi fick oss en varsin överkolsyrad Spendrups och mös lite. Sen lämnade jag Wiberg att prata med sin kollega och susade ner på Gossip och träffade Christoffer och Anders och David och Pasi och lite andra människor. Kul i någon timme sådär.

Sen åkte jag med spårvagn 11 till Järntorget för att hoppa på spårvagn 3 åt samma håll, men med rätt slutmål, det vill säga min hållplats. Men plötsligt hände något där på ljustavlan där det hade stått "Linje 3 mot Marklandsgatan - 2 minuter" de där två minuterna hade bytts mot 27 minuter och jahaaaa, det var ju kul. Så jag slirade in på Seven-11 och köpte lite konserveringsmedel (se nedan) och surade en stund ute på Järntorget, sen kommer vagn 11 igen och jag hoppar på och åker hela vägen till Mariaplan, som ligger hyfsat nära mitt hem.

Sen sov jag tydligen bort en hel timme för när jag vaknade så var tidsangivelserna helt uppåt väggarna i Caza del Jonas. Men nu har jag nog fått ordning på det här med sommartid, för jag har ringt Fröken Ur några gånger och hon verkar ju ha koll på det i alla fall.

Nu ska jag ut i skärgården och umgås med Christoffer igen.

Peace MTHRFKRS!

Inga kommentarer: