måndag 30 mars 2009

Idiot-TV

Ballar av stål på TV, måste vara bland det mest hjärndöda som producerats, utanför MTV. Okej att vissa inslag lockar intresse. Som när hon, Melodifestival-Nour, leker feministisk parkeringsvakt i Stockholm. Men strax innan, när en annan, aningen mer korkad, tjej springer runt med en vattensprutande mikrofon och drabbar både seriösa journalister och RIKTIGA komiker på röda mattan, så undrar jag stillsamt vilka som tycker att det här är kul..?

Då får jag snart svaret; i studion sitter gräddan av nollåttorna, antagligen samma cashewnötter som tar några smslån varje sommar och åker till Båstad och sprutar champagne i varandras lökfrisyrer... Riktiga måndagsexemplar alltså. De förstår antagligen inte att det är mestadels skådespelare i inslagen.. Se bara på annonsörerna runt programmet, nästan uteslutande poker och ringsignaler, något för the white-trash-generation.

Jag mår faktiskt lite dåligt när jag ser sånt här, vart tog den där sköna humorn vägen, som hade åtminstone LITE hjärta? Lite för mycket Stockholmshumor antar jag? Då väljer jag hellre Göteborgsvarianten, alla dagar!

Men nu, nu äntligen är det Seinfeld! Bra TV!

Inga kommentarer: