tisdag 30 juni 2009

Jag har gjort en DEL

Jag vet. Jag är fan sämst vad det gäller att skriva inlägg just nu.
Det är väl värmen.
Eller kanske bristen på inspiration?
Lite ont om tid har det varit också. Jag har kommit på en massa roliga saker att ta upp i bloggen. Idag satt jag och min mamma och hennes kille på handikappbadet i Halmstad och det första jag såg när vi kom dit var en massa russin i baddräkter och badbyxor i olika stadier av svår brännskada. Och i nästan varje mungipa dinglade en cigarett eller liknande rökverk. Det såg ut som ett absurt industriområde i Östtyskland fast med mörkbruna fabriker av människohud som sakta vandrade omkring och rykte och pratade högt om allt som hade med vädret att göra.


För att bryta av i all text så kommer det en liten bild från Nörrebro i Köpenhamn. Bara för att det var den nyaste bilden som låg i laptopen för ögonblicket. Min kamera är sprängfull med nya bilder som jag inte har orkat lägga in i någon dator ännu. Det kommer..

Den här veckan har jag för övrigt spenderat längs tågräls i Västra Götaland, Närke, Bergslagen och Dalarna. Och Halland förstås.
Jag har varit på festivalen Peace & Love i Borlänge och fått filma lite feta artister. Feta till sättet alltså.
Jag har sovit på många olika tåg och ätit en sallad i Hallsberg.
Jag har tittat på film i 110 kilometer i timmen.
Jag har klättrat upp och ner för en stege i ett tekniktorn.
Jag har suckat och lämnat Mötley Crue's spelning för att gå och sova.
Jag har duschat bland andra nakna män.
Jag har sovit med glasögonen på för att inte missa tåg.
Jag har ordnat upp lite av min privata ekonomi.
Jag har kunnat konstatera en gång för alla att Arbetsförmedlingen inte är något att ha.
Jag har blivit solbränd över hela mig.
Jag har cyklat.
Jag har kört bil.
Jag har varit på Halmstads första 7-eleven.
Jag har tvingat i mig en Pripps blå.
Jag har fått en lånetelefon som också den har slutat att fungera.
Jag har uppgraderat min pollenallergi från besvärande till jävligt störig.
Jag har hämtat ett tält.
Jag har fått se Tobbes föräldrars nya kök.
Jag har glömt att klippa tånaglarna i en vecka.
Jag har fått goda råd av min mor.
Jag har ont i knät efter årets vurpa i ett tält.
Jag har nattbadat.
Jag har sett två av mina närmaste vänner gifta sig med varandra.
Jag har åkt taxi.
Jag har varit finkädd.
Jag har inte någon större lust att fortsätta vara fattig.
Jag har köpt en tialott utan vinst.
Jag har suttit vid Nissans strandkant och ätit nötcremé och beundrat ett gult flygplan som gjorde konster i luften.
Jag har lärt känna Adam.
Jag har klappat katterna Alice och Linus och Chloe.
Jag har nog solbränt mig under fötterna ochså.
Jag har ätit glass med Tim och Sara. Och med Jens och Caroline.
Jag ser att klockan är 2:12 och det är dags att sova.

Jag har nog gjort en del ändå på de här dagarna. :-)

Inga kommentarer: