lördag 20 juni 2009

En midsommarnatts dröm.

William Shakespeare skrev pjäsen på slutet av 1500-talet. Sen gjorde Håkan Hellström en version av låten för några år sedan.

Hur som helst så finns det någon sorts romantik bakom den här natten som är just nu. Midsommaraftons natt.

Någon somnar vid en busshållplats ute i skogen med slipsen runt pannan och en sista ölflaska i händerna.

Ett par ligger sked i de vitaste av lakan i den bredaste av sängar.

En man snarkar högt i sin ungkarlslya.

En mamma vaggar sin bebis efter ännu en måltid med bröstmjölk, med röda ögon sjungandes en vaggvisa för den lilla.

Och själv sitter jag i lägenheten i Majorna. Efter en midsommarafton som jag trodde skulle bli fruktansvärd och som i många avseenden faktiskt också var det. Men sen drog Martin med mig till Gossip där jag träffade många goda och fina vänner. Nya och gamla. Och folk bjöd på öl och vi skojade och skrattade och snusade och drack. Jag vill speciellt tacka Carl och Tommy för ett underbart sällskap. Det höjde betyget för den här midsommaraftonen från en svag tvåa till en stabil fyra. (av fem möjliga alltså)

Nu är jag dock, som ni ser, oerhört trött och sängen hägrar. Klockan är strax förbi 4 på morgonen, denna midsommarnatt och jag ska upp klockan 9 för att ordna en biljett ner till Halmstad under midsommardagen. Jag måste sova nu alltså. Måste sova. Måste drömma.

Jag ska drömma en midsommarnattsdröm!

*kramar*

Inga kommentarer: