torsdag 7 maj 2009

Vimsvams och krimskrams. Fan vad trött j

Vimsvams och krimskrams. Fan vad trött jag är. Jag stod och sov mot en stolpe på centralen när de ropade upp mitt tåg. Så jag hasar mig ut till tåget som står på utlovad perrong. Eller i alla fall bredvid perrongen, som för övrigt är full av folk. Självklart är det ingen som har gått ombord eftersom dörrarna på tåget är stängda. Jag gör då något väldigt osvenskt och rycker i handtaget och dörren öppnas och vips! så är tåget fullt av människor.

Sist ombord är en dam som givetvis ska sitta innanför mig, vid fönsterplats, så jag skjuter upp planerna på att sova för ett ögonblick.
Fönsterplats förresten, utsikten är en mjuk insida av X2000-väggen där en miljon handbollungdomar sovit och dreglat emot.

Någon minut senare har damen fiskat upp, inte mindre än tre olika dagstidningar i fallskärmsformat. Efter att ha stött till mig med sina nyhetsarmar, så får jag nog av damen och hennes hetsläsande och gör återigen något osvenskt; jag reser mig och går därifrån. Jag hittar en annan fönsterplats med riktig utsikt och dubbelsäte att breda ut mig på. Fuck fallskärmstanter och tråkiga utsikter, jag vill ha lite mer valuta för pengarna, jag har ju trots allt betalat en krona för den här resan. Hehe. Nästa Varberg! Där har jag haft sex en gång, för kännedom!

Inga kommentarer: