torsdag 7 maj 2009

'Godmorgon winelovers!' som Bengt Frithi

'Godmorgon winelovers!' som Bengt Frithiofsson, den vintokiga recensenten på TV4, brukar säga när det vankas midsommarbubbel. Här på spårvagn 9 är det nästan tomt på folk. Jag åker till centralen nu för att byta mot X2000 - en markant skillnad faktiskt - till Köpenhamn. Ni ser här nedanför hur mycket jag har betalat för biljetten. Förhoppningen är att komma lika snorbilligt undan till hemresan som sker med tåget som går 15 eller 16. Jag kan förhoppningsvis välja vilket tåg jag vill efter eget tycke, speciellt om jag har betalat 1 krona stycket för avgångarna.

Nu kanske du sitter och frågar dig vad jag ska göra i Köpenhamn i 5 timmar och jag kan lugna er, jag ska inte gå på bastuklubb och sniffa poppers, jag ska inte köpa hem ett lager braj, jag ska inte kasta gatusten på poliser.
Nej.
Jag ska bara köpa hem lite öl och ta lite sköna bilder och se någonting annat än Göteborg för en dag.
Nu ska jag snart hoppa av spårvagnen. Börjar få lite feeling! Sweet! Hörs senare.

Inga kommentarer: