onsdag 15 juli 2009

Makaroner och ost.

Det här är vad jag sitter och äter nu. Jag har slutat använda vardagsrummet i min lägenhet helt och hållet nu. Inte av någon speciell anledning, bara blivit så eftersom jag bedriver hela min verksamhet i köket eller sovrummet. Med små avbrott för duschar och skopåtagningar i badrum respektive hall.
Okej, jag tittar på Seinfeld och M*A*S*H och Allå allå 'emliga armén på TV i vardagsrummet. Men i övrigt är där tomt.

Jag är fortfarande fattig. Jag väntar på pengar. Mitt bankkonto består av -178 kronor vilket ger mig ångest och räkningarnas förfallodatum närmar sig med älgakliv.
Jag äger 2 stycken enkronor som ligger på mitt hallbord och en amerikansk quarter, 25 cent som ligger bredvid. Fattigdom är lika roligt som en svensexa i Nordkorea.

Jag kan lika gärna inventera frysen lite. Jag har infryst wienerkorv för kanske två portioner, ett paket köttfärs. Klyftpotatis, lite frostbitna thaigrönsaker och en Felix Krögarpytt som jag hoppas har överlevt ett par eller tre omfrysningar från dem dagar då jag har gått till jobbet med inte helt stängd frysdörr.

Det går ingen nöd på mig riktigt ännu.

Jag är mätt efter pastan nyligen och jag har en hel flaska med billig Coop-extra-ketchup som förvisso smakar Pekka men funkar. Och en stor ost i kylen. Det jag dock skulle vilja ha är 30 kronor till att köpa lite bröd så jag kan göra smörgåsar, lite tjatigt att inte äta frukost utan ligga i sängen till det är lunchdags (japp, så är det faktiskt). Inatt drömde jag faktiskt om att vinna 200 kronor och en hel färsk kyckling på en Triss. Plötsligt hände det, typ.
Sen ringde jag och väckte Daniel i Östberga för att berätta om det, han garvade.

Idag hoppas jag att det kommer in 800 kronor från Hultsfredsfestivalen som ska täcka mina resekostnader dit och hem (lite märkligt eftersom jag alltså aldrig var där..) och lite pengar för ett bröllop som jag plåtade för fyra år sedan. när de har kommit in så ska jag fan... betala räkningarna och köpa lite bröd!

Inga kommentarer: