fredag 20 november 2009

Fredag 20/11

Det är något speciellt med Nordstan på förmiddagarna. Alla människor är på sina jobb och skolor och de enda som skyndar runt är pensionärer, barnlediga småbarnsföräldrar, stadsmissionens insamlare och en och annan hemlös. Det är ganska lugnt i köpcentret. Någon spelar julmusik på ett elpiano och en brevbärare i shorts och t-shirt går med lätta steg mellan butikerna med sina brev i en vagn.

Det plingar ute vid Norra Hamngatan, en buss kör förbi övergånsstället mot Brunnsparken, tätt följd av en budbil. Solen skiner över Göteborgarna för första gången genom det täta molntäcket på flera dygn, kanske en vecka. Jag tog med mig de mynten jag hade hemma i sparbössan. Jag är fattig i väntan på lönen, eftersom jag köpte en laptop för en vecka sedan, för att kunna blogga och surfa var jag än är. Det kan jag nu. Jag tog mina mynt och gick till Espresso House i NK-huset för att äta lite frukost och skriva det här till er.

Varsågoda!

:-)

Inga kommentarer: