tisdag 17 november 2009

Tisdag 17/11

Jag sov lite oroligt inatt med, ingen större skräll för jag har gjort likadant i stort sett varje natt i höst. Jag vet inte riktigt varför men det brukar börja med att jag drömmer om terroristdåd eller andra galenskaper, inte sällan bibelrelaterat, och jag vaknar till, vänder mig om och somnar om.

Vid 7:20 kliver jag upp, inte så mycket för att jag måste som för att jag borde. Det var helt enkelt för tråkigt att ligga där i sängen själv. En snabb titt i spegeln, lite klägg i håret och linser i ögonen och allt det där. Enligt rådande dålig självdiciplin hann jag inte äta någon frukost, men på rekordtid (knappa minuten) svängde jag ihop ett par smörgåsar och satte på mig skor och grejer.

Det ska föreställa vinter ute. Idag var det typ 5 grader på morgonen när jag sladdade nerför Älvsborgsgatan mot Klippans busshållplats. Efter 5 dygn i en kollegas dojor, vi har likadana så han tog fel, har jag börjat få fason i att gå omkring som Långben med2 storlekar för stora clownskor, men när jag ska springa till bussen är det problematiskt. Jag hann med eländet i alla fall.

Det är en nice känsla att åka över Älvsborgsbron i bussen, ganska okej utsikt faktiskt. Jag funderar på att spendera nyårsafton där uppe, vilket jag skumt nog aldrig har tänkt på förut. Hållplatsen efter Klippan är min byteshållplats, Ivarsbergsmotet. Egentligen en stinkande avkrok till motorvägssmörja, med utsikt över en korsning med oljecisterner i bakgrunden, men bussarna går ofta och på några ögonblick är jag nere på Eriksberg, där nästa bussbyte sker, nu är det en av de gigantiska stombussarna som gäller. De är, sin storlek till trots, alltid överfulla med folk som gör sitt bästa för att hålla den höga statistiken för luftburna sjukdomar på en respektabelt hög nivå genom att hosta och snora och kladda på allt som andra människor vidrör.

Sen kom jag fram till jobbet, klippte 2.5 avsnitt av Riverside (www.svt.se/riverside) och sen åkte jag hem och nu är jag här och orkar inte blogga mer, hörs imorgon!

Inga kommentarer: