tisdag 29 september 2009

Nu lämnar jag SVT-huset för idag.

Kvällsljuset faller över Frihamnen och Göteborg och hemma väntar disk och städ. Woho..

Jag brukar alltid försöka lämna Kanalhuset så tidigt som möjligt på tisdagar och torsdagar eftersom de då sänder 'Debatt' från studio 1 och inte sällan dyker det då upp en del knäppgökar i det programet. Knäppgökar som jag inte har någon större längtan efter att få träffa i korridorerna på min arbetsplats. En person som jag inte vill ha något att göra med, är Jimmie Åkesson, partiledare för Sverigedemokraterna. Hans parti består i min mening av ett koppel ointresserade tokstollar som har värderingar som, hur man än vrider och vänder på det, faktiskt vill kränka mina rättigheter som svensk medborgare, eftersom jag gillar killar. Detta om de får makten alltså. Något som jag hoppas och tror aldrig händer.

Hade jag mött Jimmie Åkesson där i korridoren så hade jag antagligen bett honom att förklara för mig varför jag inte får ha samma rättigheter som alla andra, beronde på att jag inte vill ha sex med en kvinna. Men jag vill inte göra det, prata med honom alltså. Jag vet att jag skulle gå därifrån arg och övertygad att hans åsikter bara beror på gammal hederlig dumhet. Jag längtar efter dagen då någon vågar fråga honom just det rakt ut, på bästa sändningstid.

Sen ville jag helt enkelt hem också. Nyfascister i korridorerna eller inte..
Ha en fin kväll vänner!

Inga kommentarer: