tisdag 9 februari 2010

Fika och skita

Condeco, Arkaden. Skum skylt. Kul dock. Gluten for the win..

Jag fikade, som ni ser, med Phoenix innan, eftersom Christoffer hade tvättdag idag. Imorgon ska det dock bli äventyr med honom, jag ska lura iväg honom till något skumt ställe och be honom ta bilder på min mustasch innan den åker av, för det gör den imorgon kväll nämligen. Vi hoppade Condeco förresten, och fikade på Bruno's vid Kronhusbodarna istället, deras chokladkaka är att DÖ för, som ni säkert har läst om här innan.

För övrigt så träffade jag på min gamla fastighetsskötare på spårvagnen. Vi hälsade på varandra och jag var nära att fråga hur de nya hyresgästerna hade det i den vanligtvis svinkalla lägenheten där jag bodde förut. De borde rimligtvis ha frusit ihjäl den här vintern, men jag orkade inte fiska i det. Tidigare idag hade jag min nya fastighetsskötare här som tog lite mått för att sätta upp en ny duschstång, en hållare för duschhandtaget alltså. Han återkommer imorgon. Han verkar alltid vara upptagen med något helt annat, idag stod han och skrev ett långt sms i min hall innan han tackade för sig och gick, kunde han inte skrivit det där sms:et i trapphuset?

Jag minns min förrförra fastighetsskötare. Mycket latare än honom finns inte. Han kunde sanda trottoaren i maj och komma två dagar efter avtalad tid för att laga något mer eller mindre akut. Om han ens dök upp, det vill säga. En gång dök han upp i min hall när jag låg och sov. Han brakade in genom dörren med någon snubbe som var bra på ventilation och båda blev helt ställda när jag vaknade i sovrummet och undrade vad de höll på med. "Ojdå, jag trodde du skulle vara på jobbet" sa han. Jag höll på att svara "Ja, till skillnad från dig, som aldrig jobbar då. "Borde inte det räknas som hemfridsbrott?

En gång rasade en stor del av grannen ovanför's golv och således mitt tak, ner i badkaret när jag inte var hemma. Jag ringde för att anmäla skadan till idioten och han bara garvade och menade något i stil med "ja, som det kan bli, ho ho ho!" Då tände jag till och röt till honom så högt att det dök upp en polsk murare nästa dag som skamset ordnade hålet och målade över spacklet med iver. Jag bjöd polacken på lite choklad som jag hade hemma.
Men fastighetsskötaren jag hade där var inget vidare faktiskt, med tanke på att han sket i både hyresgäster och själva fastigheten borde han kallats för fastighetsskitaren.

Nu ska jag inte vara bitter. Jag är glad idag, för jag har börjat träna igen, köpt gymkort och allt. Det är Fitness 24-7 som gäller och deras anläggning var nästan folktom idag, när jag var där för första gången och det var ju bra, eftersom jag inte gillar människor i grupp allt för mycket. Imorgon ska jag tillbaka för lite kondition. En mjukstart, skulle jag vilja kalla det.

Simpsons på TV nu. Ses!

Inga kommentarer: