onsdag 23 december 2009

dagen före dagen


MOI! i Vasastan i eftermiddags..

Jag vet att man inte får gilla caféer som är stora och som tillhör kedjor eller som har överpriser, och där jag sitter nu är ett sådant café. Men det skiter jag i, jag gillar det. Jag köpte en flaska Kullabygdens Äppelmust för 30 kronor. Vilket är 50% dyrare än vad dubbelt så mycket kostar på Hemköp hemma på Chapmans Torg. Men vafan. Det är ju jul eller något, då unnar man sig lite extra.

Jag och Marc har hängt lite i några dagar nu. Han är en av få människor som jag kan umgås med i längre perioder utan att han går mig eller jag honom på nerverna. Det är skönt. Vi har pratat om att bo ihop i ett kollektiv, men nu finns det inte någon stor poäng med det eftersom jag bor i götet och han i Stockholm.

Jag är riktigt sugen på att göra en musikvideo nu och det är inte vilken artist eller låt som helst, men jag säger inte något ännu, när det är klart lägger jag ut länken här istället det lönar sig att läsa här ofta.. hehe.

Jag har suttit här en timme nu och för länge sedan druckit upp musten och börjar få onda ögat av personalen. Så nu ska jag ner till Systembolaget på Folkungagatan och trängas. Marc ville att jag skulle köpa ett strävt rött vin under 69 kronor från Spanien eller Argentina.. Det kan nog ta en stund.

Ciao!

Inga kommentarer: