söndag 30 augusti 2009

För att sammanfatta..

Det har varit en intensiv vecka. Jag tänkte samla in lite martyrpoäng här och nu
Jag börjar med att presentera mina arbetstider i veckan som varit.

Måndag - 14 timmar
Tisdag - 9 timmar
Onsdag - 14,5 timmar
Torsdag - 9 timmar
Fredag - 8 timmar

Varje dag har jag tänkt att jag ska byta min trasiga cykelslang och kanske laga lite mat att stoppa in i frysen. Och varje dag som det har varit läge (jag byter inte cykelslangar i hällregn) så har det varit övertid på jobbet eller något annat jävelskap som strulat till hela eftermiddagen och kvällen.
Övertid går dock an om saker och ting fungerar som de ska. Fast det gör det inte, där av övertiden för övrigt, och när saker och ting inte fungerar som de ska så blir jag argare än Kalle Anka.
Men övertid är ändå okej. Pengar på banken, som Per Gessle brukar säga.

Helgen då?
Jo den har varit lite bättre, i fredags var jag ute på en snabb öl i sann aftwerwork-anda med lite teamfolk från en "riktig" produktion på SVT i Göteborg och sen vidare till.. annat.
Lördag bjöd på växlande molnighet och en massa sköna människor som kom hem till mig och drack öl och skrattade.
Sen gick vi ut i Vasastan och drack mer öl. Det behöver kanske inte utvecklas mer än så.

Martin brakade in hos mig vid småtimmarna och lånade sovplats sen spenderade vi söndagen med att städa min lägenhet och äta pizza.
Lite senare kom ett par och tittade på min (nystädade) lägenhet och gillade den. Får se om det kan bli något byte där, de hade en etta i Olskroken att erbjuda, jag är skeptisk till 4100 kronor för 38 kvadratmeter, fast samtidigt så betalar jag ju 5300 för 55 kvadrameter fast längre bort från stan så ja.. vi får änna se.


Ny bild, söndag eftermiddag. Vad tycks om frisyren?

Nu är det söndag afton och jag har tagit en fika med Marc som är på genomresa, på väg hem till Stockholm och jag sitter nu och borstar tänderna , sedan ungefär 11 minuter. Dags att sova lite här, en ny mysig vecka att bita i med start imorgon.

Fred bröder!

1 kommentar:

Jonas sa...

De e bra du jobbar flitigt. Kommer Riverside bli sevärt då?

Det är väl mest söndans 30 min avsnitt som lockar isf...