onsdag 12 augusti 2009

Ett skepp kommer lastat.

Strax efter att bilden här nedanför togs, åker jag med buss 64 mot Eketrägatan mot jobbet. Högst upp på Älvsborgsbron (som ser ut typ såhär: __/''\_/''\__ från sidan) ser jag en ganska fancy båt som glider in från havet. Jag vet inte vem som åker med den, men antagligen rör det sig om någon sorts kändis eller IT-miljardär. I alla fall någon rik knös, enligt Göteborgspostens web kostar det inte gratis att åka med den båten.

Gratis är det inte heller att åka Älvsnabben. 16.50 kronor enkel tur från Klippan till Lindholmen, det är där jag befinner mig imorgon bitti med största sannolikhet. Inte lika fancy, men vafan, om 80 år är vi alla döda ändå, oavsett hur många miljoner vi äger.

Jag ska nog köpa en trisslott under lunchen imorgon.. Wish me luck!

Och god natt!


Inga kommentarer: