torsdag 16 september 2010

Varför får jag alltid en sådan djup feel

Varför får jag alltid en sådan djup feeling av att åka tåg?
Jag hinner knappt sätta mig ner innan jag får en känsla av att jag, i smyg, har huvudrollen i en Kent-video.
Själva resan är ju ibland ganska oangenäm om jag ska vara ärlig.

Den här gamla kartongbiten till tåg som skramlar fram i 60 kilometer i timmen är inte ett större under av ingenjörkonst när det kommer till komfort och moderniteter som el-uttag eller klimatanläggning. Men det gör inte så mycket just nu eftersom jag inte orkar sitta med datorn och värmen ombord, i kombination med det direkta solskenet, gör att det känns som i början på juni när vi far genom de småländska bondemiljöerna.

Fan.
Jag tänkte ju klaga lite nu. Men jag kan inte klaga nu. Alls.
Nästa: Mariannelund!

Inga kommentarer: