tisdag 7 september 2010

Villagator

Jag bor numera i Hultsfred. Sedan tre veckor och tre dagar och typ tre timmar tillbaka. Och vet ni vad, jag trivs faktiskt riktigt bra. Jag kanske har berättat det innan, men det struntar jag i. Hultsfred är en fin lite by med småstadspotential.

En del säger "Jaha, är det inte helt dött utan festivalen nu då?" Jo, det är viss skillnad nu till skillnad från när det är festival här, det är sant. Det är lite som att jämföra Tylösand's strand på en högsommardag med samma strand en höstkväll; inte lika mycket folk, ganska dött, men mycket gemytligt, vackert och stilla (såvida det inte blåser på stranden, men ni fattar).

Min väg från hemmet är kantad av villatomter. Garageuppfarter, trädgårdstomtar, små fontäner, brevlådor och farstutrappor.
Det är hälsande personer, skolungdomar på morgonen, katter som sitter i gatan och tittar nyfiket. Det är säkert någon som gläntar på gardinen och tittar ut på mig när jag går förbi.
Det är okej.

Inga kommentarer: