onsdag 7 juli 2010

Reality check

Efter några dagars dvala är jag back on track. Nej. Jag ljuger. Jag är helgalet pollensnuvig.
Inatt sov jag sju minuter, i omgångar. Fiskmåsarna hade någon form av allmän uppsjungning nere på gatan och jag funderade ut en rätt rolig grej när jag låg där i sängen och inte kunde sova; Om du har en fiende ska du slänga ut ett par brödpåsar i hans eller hennes trädgård eller utanför fönstret så att fiskmåsarna håller henne eller honom vaken.

Jag satt och tittade på Cheers på TV6 som går varje kväll efter Spin City och Seinfeld. Det är synd att det ska gå så jävla sent bara.
Kvalitéts-TV kallas det förstår ni. Som Livvakterna i SVT eller "Världens modernaste land" som går 16.55 på SVT2 idag för övrigt..

Varför visas det idiotiska program som "So you think you can dance" "Dr Phil" och "Färjan 18"..?
Har vi inte sett han baren-tönten-Håkan stå och dra obegripliga visdomsord eller trycka bort sig på kassaapparaten ett par gånger för mycket nu?
Eller TV-program som har sådana där puffar för vad som kommer "efter pausen". Sen efter pausen visas en resumé av vad som har hänt tidigare i programmet, det blir liksom ett omvänt moment 22.
"Bigest Loser" är rolig TV i ungefär 3 minuter. Någon är för fet och ska gå ner i vikt genom att äta vitt bröd och snacka skit om sina motståndare. Ge mig en paus för fan.
Och nyheterna i TV4 är roliga. Handlar det om något jättestort som har hänt i det området där du bor så kommer det som toppnyhet i riksnyheterna, sen är det "dags för lokala nyheter" där man repriserar exakt samma nyhet en gång till. Repriser repriser..

Repriser är TV's melodi på sommaren. "M*A*S*H" är en grym serie men 35 år gammal. Jag KAN köpa dvd-boxen och jag vill se den igen. Och igen. Och igen..

Jag undrar var det ska sluta?
Vi har ju ändå sett det mesta, "Laila Bagges bröllop", "Big Brother", "Skilsmässobarn gråter ut", "Adopterade C-kändisar som åker till Bolivia för att connecta med sina föräldrar" (som oftast inte vill veta av sina biologiska ungar, varför kickade de ut dem liksom?). När är gränsen nådd?

Jag håller mig till Youtube, där får man se sådant här, och det är fan mer imponerande än en helkväll på TV4!

Inga kommentarer: