söndag 18 juli 2010

Mitt i sommaren


Bilden här ovan togs i Halmstad för ett tag sedan, vid min egen oas nere vid Alevallen, många barndoms somrar har spenderats i skogarna där nere, oftast på en cykel i löjligt höga hastigheter på väg till mormor och morfars sommarstuga eller simstadion. Usch jag känner mig lite gammal, men jag SER i alla fall relativt ung ut fortfarande (leg vid folkölsköp på ICA...)

Klockan är nu dock 17.40 ungefär och jag sitter på Harry Hjörnes plats i centrala Götet. Det är tydligen GAIS-match idag för det är lite poliser och en massa fans här omkring och lever loppan. Men det är inte slagsmål eller sådär, bara skön stämning och själv sitter jag och tar en kopp kaffe och väntar på Martin och Pontus.

I morse gick jag och lade mig klockan.. Japp. Inte igår kväll eller inatt utan i morse, runt 6.30. Jag fick ett ryck och bestämde mig för att köra fyra maskiner tvätt och det var ju i och för sig bra, men kanske lite oväntat att göra det så sent/tidigt. Jag ångrade mig vi 5 men då var det för sent.
Min klena karaktär trogen somnade jag även i soffan medan jag väntade och det var oerhört skönt men kanske lite dumt på samma gång.

Nåja. Nu har jag ju i alla fall inga smutsiga kläder och det återstår bara för mig att städa och handla så är familjen (mor, syster och systersöner) välkomna imorgon. Det ska tydligen bli Liseberg och annat gottigt.



Ett annat kärt resemål på sommaren är trakterna kring bilden ovan. Vi har ett sommarställe i de djupa urskogarna i Småland och för att komma dit, om du inte har bil eller helikopter, måste man gå längs en nedlagd järnvägs banvall i 45 minuter och sen veta exakt var du ska svänga av. Ett paradis med storstuga, egen sjö, badbrygga och båt.
I år har jag till och med lagt märke till att det bor lite söta snokar som leker runt i sjön vid vår brygga.

Det är lite som att komma till vilken Astrid Lindgren-bok som helst (förutom Mio min Mio kanske för den är lite för sci-fi i sammahanget) och skulle jag kunna skulle jag vistas där hela sommaren men det går ju inte eftersom jag måste vara tillgänglig för arbetsmarknaden..
*host host*

Nu kom Martin och jag måste dra, jag tänkte bara att ni skulle få en liten uppdatering om vad som händer (och inte händer...)
Peace!

Inga kommentarer: