lördag 30 januari 2010

Ibland

Ibland undrar jag vad jag ska hitta på för något när jag blir vuxen.
Ibland kommer jag på att är vuxen och måste hitta på något.
Ibland har jag även ångest.

Just nu trivs jag med mitt liv, jag är arbetslös för ögonblicket och jag borde ha gått till Arbetsförmedlingen och anmält mig, men jag har ingen lust att utsätta mig för den rundan igen. Backa några månader i den här bloggen så får ni se vad jag menar. A-kassan klarar jag mig utan till slutet på mars, sen får jag väl stå där med mössan i handen och be om pengar igen. Men inte nu. Jag lever i nuet.

Just nu sitter jag på Frank's Coffee på Kungsportsplatsen och saknar min fina mobiltelefon som fick något slags spader för två dagar sedan, det kom upp ett felmeddelande i rutan när jag skulle ladda den; "Allvarligt fel, avbryt laddningen. Använd inte telefonen, hämta hjälp!"
Så jag gick in till TRE-butiken i Nordstan där det jobbar en miljon killar som heter Anton och Linus och William och Teodor, bebisnamn kan jag tycka. De suckade högt när jag kom in i butiken, de kände väl igen mig. De skulle skicka iväg mobilen på lagning och jag fick låna en hoptejpad lånetelefon av obestämbar modell och märke, den heter bara "3" och dess kamera har typ en pixel i upplösning så jag kan inte på några roligheter för tillfället. Snart kan jag det igen, men inte nu. Jag försöker leva i nuet.



Jag bjuder på en bild som Tim (hans blogg här till höger) tog när vi satt på Robert's i Halmstad för ett par veckor sedan. Den får illustrera mig just nu; jag har faktiskt den tröjan på mig nu med, men jag dricker latte istället för bryggkaffe. De har så knepigt system med presskaffe som aldrig blir riktigt bra när man måste pressa det själv, det blir mest sump när jag försöker.
Jag var på Blue Café på Centralstationen för några dagar sedan och hjälpte Christoffer att stänga när han jobbade, hans blogg finns också här till höger. Det var trevligt och jag saknar ibland lite att jobba på café, som jag gjorde förut. Kanske skulle ta några timmar på något café och få in lite extrapengar? Jag får se, inte just nu.

Jag sov så himla gott inatt, vet inte varför riktigt, jag saknar min bok jag läste ut i förrgår, "Nattfåk" av Johan Theorin, fantastiskt författarskap och intressant läsning. Jag ska köpa hans andra bok "Skumtimmen" idag tror jag. I morse tvättade jag fyra maskiner med tvätt och sen tvättade jag även tvättmaskinerna med varmt vatten och en diskborste för de var lite lortiga, jag är en exemplarisk hyresgäst. Och så var jag nere i förrådet med de sista kartongerna, jag har ju flyttat som ni vet. Eller det kanske ni inte visste. Jag har glömt eller kanske struntat i att redovisa om det här i bloggen, men nu ska jag berätta. Den 6 december flyttade jag från Majorna till Majorna, från min gamla adress på Älvsborgsgatan till en jättecharmig och lite mindre lägenhet med balkong på Chapmans torg. Nu vet ni det, förlåt att ni inte fått veta det förrän nu. Jag lever i nuet och jag tycker att ni också ska göra det.

1 kommentar:

Christoffer Nordin sa...

Om du ändå ska gå med mössa och tigga pengar så kan jag sponsra med en flöjt OCH lära dig TRE toner ;)