torsdag 19 augusti 2010

Hultsfred 2010!

Jag sitter och tittar ut över Stora torget i Hultsfred och visst har det kommit lite regnstänk.
Det är en timme kvar till lunch och jag har lite kall Red Bull här vid sidan om mig.
Det är min tredje dag på nya jobbet här på GYRO. Eller Gymnasium Rock City som det heter i den långa versionen, men ingen säger det, alla säger GYRO.
Eller jag säger det.
Vi säger så.

Just nu planerar jag en workshop för årskurs ett som vi ska ha på ett läger nästa vecka där jag ska aktivera dem i ämnet "film". De ska ägna några timmar åt att göra en kort film, alltså inte en kortfilm, som ska redovisas på kvällen inför resten av eleverna.

Annars är det planering som gäller och jag har räknat antalet lediga dagar för läsåret 2010-2011 och livet känns helt okej.

Jag har en ny lägenhet som känns okej och så fort jag har ordnat en cykel så kommer jag susa fram genom stan..byn..på villagatorna som en blixt!

To be continued..!

Inga kommentarer: