lördag 21 augusti 2010

Dum journalistik

Jag blev lite sned precis. Jag kom att tänka på någon Aftonbladet-"artikel" för några dagar sedan, eller kanske var det någon vecka sedan till och med.
Hur som helst.
Salem al Fakir hade varit med i det tjatiga Allsång på Skansen som tydligen är av stort allmänintresse för hela världen och själva texten handlade enligt rubriken om "Telias reklamkupp".
Humbug.
Telia har, som ni kanske har märkt, den ypperliga artisten Salem al Fakir i sin reklam och eftersom han var med i Allsången var det alltså automatiskt en PR-kupp för Telia eftersom han spelade sin låt, 4 o' clock.

Visst är det riktigt och vettigt?

Det går ju inte att höra en låt med Salem al Fakir utan att direkt springa till närmaste Telia-butik och teckna upp sig på två olika svindyra abonnemang, eller hur?
Jävla trams.
Och varför skriver Aftonbladet om sådant här bjäffs?
Jo därför att det är en kändis med, en hyfsat creddig artist och det i kombination med ett lökigt TV-program som alla tycks ha en åsikt om, även jag, kan bara resultera i en "nyhet" vilket är precis vad Aftonbladet och deras horsyster Expressen sysslar med. Tror dem.

Nu glömmer vi det där, Telia, Expressen, Afonbladet och Allsång och tittar lite mer på Sagan om de två tornen och äter pulvermos, tycker jag!

Inga kommentarer: