söndag 30 maj 2010

Lite Facebook-statusar

Jag skiter väl i VARFÖR vi står stilla, jag kan väl inte laga någon stoppsignal ändå? Jag vill bara veta vilken limousine-taxi som kör mig resten av resan till Göteborg när det här jävla godståget från Polen -43 har landat i Falköping. Gärna AC, trerätters och en chaufför som vet när han ska hålla käften också!


--

En blandning av Robert de Niro och Al Bundy, i alla fall utseendemässigt, sitter framför mig och luktar omklädningsrum. Han är nog den typen av snubbe som är nöjd med det mesta i livet eftersom han inte vet bättre. Usch!


--

Jag börjar tro att en sån där tågcykel som Åsa-Nisse stal, eller hur det var, är det perfekta färdmedel för mig; inga störiga medresenärer som egentligen inte är sofistikerade nog att få vistas bland människorna! Eller en rymdfärja rakt upp mot planeterna, med volymkontroll på kom-radion... Nasa bara: 'Hello? Hello? This is Houston, wtf?

--

JAG HATAR KUK-VÄTTERTÅG!


--

Jag borde få en miljard SJ-prio-poäng på den här resan. Så kanske jag har råd med en lasagne och en varm coca cola framöver


--

"Vi är lite försenade till Falköping, med tre minuter, vi är oerhört deprimerade över det för er skull. Men det är lite skitsamma med det där för er som ska vidare med Inter-shitty mot Herrljunga och Göteborg för det tåget är försenat med ungefär 20 till en miljard minuter på grund av ett banarbete som ingen hade en aning om skulle ske. Nästa Falköping!"

Inga kommentarer: