fredag 3 april 2009

Hä' ä' dä' råkk änrå

Hä' ä' dä' råkk änråll!.... Nu far jag in till stan för att träffa Sebbe och Peter. Det blir nog en öl eller två på självaste Södermalm, vilket jag har sett fram emot i cirka tre månader nu. Och lite tidigare idag var jag hemma hos Daniel ("Mini", se bilden här nedanför) och Ameli och blev bjuden på pasta och grejer. När vi sitter i tystnad och smälter maten i soffan, och tittar på Wipe Out så kommer plötsligt världens jävla braksmäll *KRRABBAM!!* så både soffan och jag hoppar en meter i luften. Jag tittar bort mot Daniel som sitter en bit bort med halvöppna ögon som inget har hänt och tittar på tv. 'vad fan var DET?' 'vadå? Jaha, nej de spränger lite för nåt bygge här borta' 'lite? Har de atombomber eller?' Han garvar lite sen fortsätter vi kolla på tv. Nästa smäll kommer när jag står på Årstabergs pendelstation. Det smäller så att fåglarna hoppar högt från elledningen och några andra på perrongen bajsar ner sig lite. Men jag står bara där med halvöppna ögon och kollar Facebook med mobilen.

Inga kommentarer: